søndag 13. januar 2013

Flekken.

Hos meg, som hos de fleste andre jenter, råder forfengeligheten nokså høyt. Ikke så høyt at jeg ikke vet hva som egentlig teller og ikke så høyt at jeg ikke klarer å sette pris på at jeg faktisk er helt frisk, men såpass høyt at jeg irriterer meg over smårusk på kroppen min. Smårusk som det innover-grodde arret jeg har på magen etter en blindtarmoperasjon, cellulitter som popper opp på baken som løvetann i en grøftekant, sprengte kapillærårer som lager lilla rosetter på leggene mine og føflekker. Føflekker ja. Jeg antar at det er vel fortjent når jeg velger å flykte til solfylte land så fort jeg har muligheten, men det gjør dem ikke noe penere. Så, etter lang tids irritasjon og nøye iaktagelse av hver eneste en (tenk om de vokste!) bestilte jeg en time hos fastlegen min for å få et par av dem fjernet. 
En liten sprayboks som på en eller annen måte spruter kulde (???) mot huden ble brukt, forholdsvis smertefritt og enkelt, for å fryse føflekkene av. Poenget er at føflekken skal falle av, men metoden er visstnok ikke fryktelig effektiv. Det var imidlertid det eneste han kunne by på igår ettermiddag, alternativt må jeg til dermatolog som har kraftigere skyts. Huden så helt normalt ut når behandlingen var ferdig, og dermed ble sjokkket desto større når jeg i går kveld skulle legge meg.
Rundt føflekkene, som nå er nesten sorte, er det en mørk rød-brun flekk på størrelse med en 50-øring! Hva har jeg gjort? Jeg håper inderlig det er meningen at huden skal se slik ut etterpå, og at det selvsagt er forbigående??? 
Om jeg nå virkelig har bæsja på leggen og gjort problemet hundre ganger verre enn det noensinne har vært, er det i hvertfall en real påminnelse om at man skal være takknemlig for det man har fått utdelt og ikke tukle med naturen… Jeg syns bare det er så fryktelig rart at legen min ikke advarte meg om dette, jeg fortalte jo at jeg var på vei sydover og spurte selvsagt om jeg måtte vente med å sole meg. Om det er ufarlig å sole etterpå, kunne han jo i det minste advart om at jeg kom til å se SPEDALSK ut de nærmeste dagene?? Ukene?? MÅNEDENE??? Herregud. 
Her skal jeg gå i bikini ved siden av en brunette på 175 centimeter, med flatere mage enn landskapet til Danmark, hvor det største problemet er at hun ikke klarer å finne bukser FORDI BEINA HENNES ER SÅ LANGE OG SLANKE! 

Jeg kommer til å bli hu på stranda som barna peker på og roper til mammaene sine: "Mamma, mamma, hva er gærent med den jenta der?" hvorpå mor svarer så unnskyldene og pedagogisk hun kan: "Næmen, hysj da lille venn, sånt sier man ikke. Den stakkars jenta kan ikke noe for at hun er syk".
Om dette går over får tiden vise, i mellomtiden vurderer jeg å gå i bresjen for å skape en ny strandmote med burka. Noen må jo være først?



Jeg har i hvertfall ikke mine i ansiktet.

Ny bikini:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar