onsdag 30. mars 2011

Ida's premietabell

Etter over en uke på reisefot med Ole, var det igår på tide å stå opp til en ny, vanlig hverdag. Dette har ikke vært en vanlig ferietur, Ole lever som nevnt tidligere av kroppen sin, og må derfor bruke mange timer om dagen på å gjøre denne sterkest mulig. Dette gjorde han først i Palma, Mallorca, før vi reiste videre til Nottingham, England så han kunne konkurrere med andre som gjør det samme. Hvis dere vil lese om resultatene kan dere gjøre det på bloggen hans HER. Med andre ord, Ole har en del restriksjoner på hva han dytter i kroppen på disse turene. Dessverre gjelder ikke dette meg, så her i gården har det vært fritt frem for deilige spanske oster, og den vanlige, rause dosen rødvin. Mmmmmm!!! Igår tidlig når jeg hoppet på vekten var det altså ikke med den største optimismen. Ole sto i bakgrunnen med følgende oppmuntrende ord:
"Hvis du veier over 70 skal jeg kalle deg tjukka! Haha! Men hvis du veier over 72 da blir det Hvalrossen fra nå av! Haha!"

I tilfelle noen har glemt hvordan disse dyrene ser ut:


Resultatet poppet opp på den lille skjermen og jeg gråt, Ole rev seg i håret og skrek: "HVALROSS!!! HVALROSS!!!!"

Neida. Bare nesten. 


Nå skal jeg fortelle om noe som skjedde igår kveld. Og personlig er jeg helt sikker på at det ikke hadde noe med det som skjedde på morningen å gjøre. Ren tilfeldighet, jeg er sikker på at dette var noe han hadde planlagt lenge, lenge. Uansett, jeg ble virkelig rørt og glad, helt sant. Igår kveld mottok jeg nemlig en e-mail fra min kjære. I emnefeltet sto det "Ida's premietabell". Resten får du nå lese her:

For å hjelpe deg med å komme igang med syklingen har jeg laget et bonus-system. Jeg visste ikke om jeg skulle basere det på turer, km, timer eller tid på rittene. men siden du sykler sammen med andre blir det basert på antall turer.

Perioden starter fra nå, men når jeg har regnet ut antall økter har regnet fra 25 april. Så alt frem til da er gode muligheter for bonusøkter i regnskapet. Perioden varer til 31. August. 
Så 1.september er det opptelling av hva du har gjort deg fortjent til. Det er ca 17-18 uker.


Jeg har lovet Ole å ikke gå i detalj på hvilke premier som venter, men videre fortsetter han med følgende inndeling:

15 turer: Premie
30 turer: Premie
40 turer: Premie
GRAND PRIZE: 55 turer. Det er ca 3 turer i uken, noe som bør være et overkommelig mål. 
GRAND PRIZE BONUS: Sykler du Birkebeinerrittet i tillegg til de 55 turene blir Grand Prize-premien oppgradert. 


Du får ikke alle disse premiene. Får du 55 turer får du den premien, men ikke premiene for 15, 30 og 40 turer. Disse premiene vil bli tildelt etter 1. september.
Men for ekstra motivasjon blir det også premier underveis:
Etter 10, 20, 30, 40 turer får du ekstra-premier. I tillegg blir det bonus for hvert ritt du deltar på. 
Regler:
Lengde: For at det skal gjelde som en tur på den være på minimum 60 min. Frem til 1. mai kan spinningtimer også gjelde som turer.
Periode: Du kan starte nå, perioden slutter 31.august. Da er det opptelling.
Premier: De øverste får du kun 1 av, de nederste ettersom tiden går.


Lykke til.


Wow. Jeg er helt imponert. Og folkens, disse premiene er helt rå. Jeg ønsker meg hver og en av dem. Det er kanskje nødvendig å si litt om bakgrunnen for dette. Det er ikke slik at Ole har funnet på ut av det blå at jeg skal begynne å sykle. Jeg og min kjære kusine, Christina, har meldt oss på 2 sykkelritt i år. For 2 år siden var vi med på 1 stk og var veldig, veldig flinke. I år skal vi delta på Raumergutua 11. juni. Det er ca 4 mil med skogsterreng, grus og asfalt. Fredag 5. august deltar vi på Grenserittet MIDT, også ca 4 mil på grus, asfalt og lett terreng. Vi synes faktisk det er helt ok gøy å sykle i skogen. Asfalt er grusomt kjedelig, men som tidligere dansere har vi overraskende god teknikk på spisse steiner og sleipe røtter. Helt sant, bare spør Ole. Dessuten har vi aldri gått skikkelig på trynet, så foreløpig er vi også nokså uredde. Det som er fint når vi sykler sammen er at vi har veldig god tid. Vi kan godt stoppe 20 min midt i løypa hvis vi prater om noe skikkelig spennende. Dessuten er vi i like dårlig form, så vi blir som oftest slitne helt på likt. Som en bonus er det fint å alltid være 2 i skogen, da vi kan riskere å møte både elg, kuer med horn og andre livsfarlige dyr.
Så Ole's premietabell er virkelig en fantastisk bonus for motivasjon. Jeg velger å tenke at han kun gjør dette for å hjelpe meg, uten egoistiske motiver som for eksempel håp om at jeg 1. september skal se slik ut:

Dette er forresten Lene Byberg, norges beste terrengsyklist, og en mangeårig sykkelvenn av Ole. Bildene er råstilige og er fra en sykkel-kalender.

Så, Ole, hjertelig tusen takk for en helt fantastisk mulighet. Jeg lever i håpet om at jeg hvertfall skal kunne sanke et par premier. Uansett gleder jeg meg til å vise frem den fine sykkelen min både 11. juni og 5. august. Bilder kommer ved en senere anledning.

2 kommentarer:

  1. Får jeg premier også eller??

    SvarSlett
  2. Det er jeg litt usikker på. Igrunn burde du jo det, for jeg er jo avhengig av at du blir med på turene mine. Du får legge inn en søknad hos Ole. ;-) Evt skaffe deg din egen proffsyklist som vil at du skal sykle mer. Jeg har mange bekjente som er på utkikk. Haha.

    SvarSlett