mandag 25. februar 2013

Ole er voksen.

Ole er irriterende komfortabel med å bli eldre. Mens jeg blir sint hver gang det nevnes at jeg er nærmere neste tiår enn forrige, er han like glad til og mener det kun finnes positive sider ved å bli eldre.
"Jo flere år du har i sekken, jo mer hører folk etter når du sier noe. Selv om det er aldri så dumt" sier Ole. Det er kanskje sant, men jeg klarer ikke å dele hans positive innstilling.

Så er det jo også enda godt at det faktisk er Ole som er eldst. Og enda eldre blir han i dag. Han blir voksen. "Mann i trettiårene" ville beskrivelsen vært dersom avisene skulle beskrive Ole anonymt idag. Tretti. Tretti! Det er nesten så jeg må le, så sprøtt syns jeg det er å tenke på!
Heldigvis er ikke Ole voksen i virkeligheten. På papiret står det kanskje 30 fra i dag, men det er ingen andre aspekter ved Ole som tilsier at han er voksen.

Klesstilen for eksempel...


Ikke kan han svømme...


Han leker fortsatt med maten...


Han kan sove hvor som helst...


Og er alltid trøtt om morningen...


 Leker skal lekes med...


Han er fortsatt skikkelig mammadalt...


Han klarer ikke kjøpe sitt eget undertøy, uten å bomme stygt...


Han liker å kle seg ut...


Og jobben hans er å sykle!



Så jeg puster lettet ut. Alder er virklelig bare et tall, og det beviser du hele tiden. Fortsett med det, vær så snill. Bare husk på én viktig ting, 30 eller ei, denna truten elsker deg! Gratulerer med dagen. 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar